ဖာသည္အလိုရွိသည္
နန္းေတာ္ေရွ႕မွာ သစ္သားျပားတစ္ခ်ပ္ေပၚမွာ ေပၚဦးက စာေရးၿပီး ကပ္ထားတာကို ဘိုးေတာ္မင္း စိတ္ဝင္စား သြားတယ္။
“ဟဲ့ … ငေပၚဦး … မိုက္မိုက္႐ိုင္း႐ိုင္း ငါ့နန္းေတာ္ေရွ႕ ယုတ္မာတဲ့စကား ဘာေၾကာင့္မ်ား ေရးထားသလဲ”
“မွန္လွပါ … ဘာကမ်ား ယုတ္မာပါလိမ့္ဘုရား”
“ဖာသည္အလိုရွိတယ္ဆိုတဲ့စကား … ၾကားလို႔မွ ေတာ္ရဲ႕လားဟဲ့”
“အရွင္မင္းႀကီးက ဘာလို႔ထင္ေနသလဲဘုရား”
“တယ္ေလ … ငါမေျပာခ်င္ဘူး။ ခု … ဖ်က္ … ျမန္ျမန္ဖ်က္ေစ”
“မွန္လွပါ ကြၽန္ေတာ္မ်ိဳးက အရွင္မင္းႀကီးရဲ႕ ေလွနန္းယာဥ္ေတာ္ကို ဖာဖို႔ ဖာသည္ေတာ္မ်ားကို ေခၚေနျခင္း ျဖစ္ပါတယ္ဘုရား”
“အလို ေမာင္မင္း ေလွဖာတဲ့သူေခၚတာ ဒီလိုေခၚရသလား”ေျပာေနခ်ိန္မွာပဲ လူတစ္ေယာက္ေရာက္လာတယ္။
“အမတ္ႀကီး ကြၽန္ေတာ္မ်ိဳး အဖာေတာ္ပါဘုရား။ ဖာသည္လိုတယ္ၾကားလို႔ လာျမန္းပါတယ္ဘုရား”
“ေအး … ေကာင္းေလစြ။ ဖာသည္တို႔ တပ္အပ္တဲ့ အတတ္ပညာ ဘယ္ႏွမ်ိဳးရွိသလဲ”
“မွန္လွပါ ရွစ္မ်ိဳးရွိေၾကာင္းပါဘုရား”
“အိမ္း ေတာ္ေပစြ … ႐ြတ္ၿပီး ရွင္းျပ။ ဒါမွလည္း အဖာေတာ္ခန႔္မယ္”
“နားဆင္ေတာ္ မူပါဘုရား … ဖာသည္ေတာ္တို႔မည္သည္ လူး၊ လွိမ့္၊ လႊဲ၊ လွန္၊ လွပ္၊ လွီး၊ ထိုး၊ ဖိ ဆိုတဲ့ ရွစ္ရပ္ေသာပညာ တတ္ကြၽမ္းရပါတယ္ဘုရား”ဘုရင္လည္း စိတ္ဝင္စားသြားတယ္။
“အလို ထူးဆန္းလွပါလား။ ေပၚဦးရယ္ နင္တို႔ေခတ္က်မွ ဖာသည္အတတ္ ရွစ္ရပ္ဆိုတာ ၾကားဖူးေတာ့တယ္။ ရွင္းစမ္းကြယ္”
“မွန္လွပါ။ လူးဆိုတာက ပြဲ႕လ်က္ကို ေရနံနဲ႔ အတိုင္းအဆရွိရွိ လူးတတ္ရပါတယ္။ လွိမ့္ဆိုတာက သမေအာင္ သစ္သားေပၚ လွိမ့္တတ္ရပါတယ္။
လႊဲဆိုတာကေတာ့ ေပ်ာ့လာတဲ့ ပြဲ႕လ်က္ကို အားနဲ႔ လႊဲထုတ္လိုက္လည္း ျပတ္ ေတာက္သြားျခင္း မရွိရပါဘူး။ ပြဲ႕လ်က္ကို အထက္ေအာင္ ဘယ္ေလာက္လွန္လွန္ ေစးကပ္ မက်န္ခဲ့ရပါဘူး။
ဖာသည္ေတာ္ေတြဟာ ေလွေတာ္က ပြဲ႕လ်က္ အေဟာင္းေတြကို ဓားနဲ႔လွန္ရင္ သစ္သားကို မထိခိုက္ေစရဘူး။ ပြဲ႕လ်က္ အေဟာင္းေတြကိုလွပ္၊ ပြဲ႕လ်က္သစ္ကို အတိုင္းအဆနဲ႔လွီး တစ္ဆက္တည္း၊ တစ္ေၾကာင္းတည္းျဖစ္ ေအာင္ လုပ္ႏိုင္ရပါတယ္။
ပြဲ႕လ်က္ကပ္ၿပီးသား အေဖာင္းေတြကို မီးေပးထားတဲ့ သံလ်က္နဲ႔ထိုး အသားေသ ေအာင္ ဖိတဲ့ေနရာမွာ ပြဲ႕လ်က္သားေတြ ကပ္ထားတယ္လို႔ မထင္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ရပါတယ္ဘုရား”
“ေပၚဦးရယ္ … ၾကားဖူးပါဘူး။ နင့္လက္ထက္က်မွ ဖာသည္ေတာ္ရယ္လို႔ … ေတာ္႐ုံတန္႐ုံပဲ လုပ္ပါကြယ္”
“ကိုင္း … ေမာင္မင္းကေတာ့ ဖာသည္တို႔ တပ္အပ္တဲ့ ပညာ ရွစ္ရပ္သိတာေလာက္နဲ႔ပဲ ယေန႔ကစ နန္းတြင္းရဲ႕ ဖာသည္ေတာ္ဘဝေရာက္ေစ။ ဖာသည္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အခြင့္မ်ား ခံစားေစ။အမိန႔္ေတာ္”
ေပၚဦးရဲ႕ ဖာသည္ေတာ္ခန႔္ခန္း ဤတြင္ၿပီး၏။
Credit: Tin Nyunt